27 mars 2011

Prisa den som tar bort bonuscheckar!

När jag fick panik och rensade papper, kvitton och annat från skåpet i hallen, skrivbordet och handväskan så hittade jag en mängd rabatt-  och bonuskuponger. Alla är i olika storlek och tjocklek och trillar alltid ut eller fastnar i telefonsladdar, plånbok och annat i väskan. Dessutom hittar man dem inte eller glömmer bort dem när man väl handlar.

Finns det inget smidigare system?! Varför måste man ha alla dessa papper när de ändå registrerar allt man gör och vad man köper? Räcker det inte att lägga bonus och erbjudanden på kortet och plocka det automatiskt? Fast då skulle inte så många glömma bort alla erbjudanden vilket skulle bli dyrare för företaget. Samtidigt skulle jag bli väldigt glad och bli en trognare kund om jag slapp alla papperslappar.

Ja, det är ett i-landsproblem. Men nu bor jag i ett i-land och lever med papperslappar varje dag. Så visst blir jag irriterad på det, även om det finns större problem i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar