13 mars 2011

Svårt att leva som man lär

Här sitter jag och lägger upp en utbildning för småföretagare om sociala medier. Det är så lätt att säga att det går att hitta 15 minuter per dag att skriva några rader i en blogg, eller scanna några intressanta bloggar och kanske kommentera något. Allt handlar om prioriteringar.

Men så ser jag min egen aktivitet, som är fruktansvärt låg. Jag tycker inte att jag hittar 5 minuter varje vardag att skriva något här. Hur ska då en egen företagare hitta det?

Även om jag har svårt att leva som jag lär, så kanske det finns någon av kursdeltagarna som hittar en ny gnista och kan utveckla nya sätt att bygga nätverk och ha kontakt med sina kunder. Kanske dyker en ny FB-grupp upp eller en ny FB-sida som handlar om blommor och prydnadsväxter, eller kanske börjar en ny livaktig blogg. Jag hoppas och kommer att bevaka utvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar