02 april 2010

Konstgräsplanen en av mötesplatserna i påsk

Nyss kom jag hem från en springrunda, Närlunda-Älvnäs-Träkvistavallen, och njuter så av det jag ser. Förutom vårsolen och andra vårtecken så mötte jag promenerande par och familjer, joggare och på Träkvistavallen fotbollsspelare. På konstgräset var det match EIK-Hammarby pojkar runt 10 år skulle jag gissa. Tyvärr vet jag inte hur matchen slutade, men alla verkade nöjda. Bredvid matchen var det tre andra grupper av killar som sparkade, sprang och hade kul. Jag såg inga tjejer, förutom min dotter. Så fort snön smält bort samlas de och börjar spela. Konstgräset är verkligen bra. Hoppas att också tjejerna lockas dit snart.

Snart är det påsklunch på Jungfrusunds marina. Kan det bli en bättre start på påsken?

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar